MVnet logo

Kotisivun teko » Ansaitse rahaa mainostamalla

  • Julkaistu: 20.10.2006
  • Päivitetty: 25.02.2009
  • Kommentit

Ansaitse rahaa mainostamalla!

Laita kotisivusi tuottamaan rahaa

Jos nettisivuilla käy useita kävijöitä päivässä (yli 100), voi sivuilla ansaita hieman rahaa näyttämällä niissä mainoksia. Mainosrahoilla voi sitten kattaa esimerkiksi mahdolliset web-hotellin maksut ja rahaa voi jäädä vähän säästöönkin. Esimerkiksi MVnetin nykyisillä kävijämäärillä (keskimäärin n. 800 kävijää / päivä) mainoksia näyttämällä tienaa noin 2-3 euroa päivää kohden. Saattaa kuulostaa pieneltä, mutta kuukaudessa se tekee noin 60-90 euroa ja vuodessa noin 700-1000 euroa. Ei siis enää mitään pikkuhiluja. Ja mainosten näyttäminen ei myöskään ole työlästä. Kun mainokset ovat sivuillasi, ansaitset rahaa nukkuessasikin.

Mainosalalla käytetään paljon termejä mainostaja ja julkaisija. Näiden selitykset on hyvä tietää, jotta ymmärtää, mistä puhutaan. Mainostajalla siis tarkoitetaan sitä tahoa (yritys, yhteisö tai henkilö), joka mainostaa tuotettaan tai palveluaan. Julkaisijalla taas tarkoitetaan sitä henkilöä tai yritystä, joka näyttää mainoksia sivuillaan. Esimerkiksi MVnet toimii julkaisijana, kun näytämme mainoksia sivuillamme. Mainokset, joita sivuilla näytetään ovat taasen mainostajien mainoksia. Jos sivuillamme näkyy esim. Nokian mainoksia, toimii Nokia mainostajana.

Olisi kuitenkin hankalaa aina sopia erikseen jokaisen mainostajan kanssa mainosten näyttämisestä sivuilla ja sopia tästä vielä käypä hinta. Siksi onkin palveluita, jotka välittävät mainoksia nettisivuille. Tällaisia palveluita ovat mm. Google AdSense ja TradeDoubler, jotka ovat tunnetuimmat ja suosituimmat mainostenvälittäjät. Nämä mainostenvälittäjät hoitavat sopimukset mainostajien kanssa ja julkaisijan tehtäväksi jää vain pienen mainoskoodin liittäminen nettisivulle. Helppoa ja yksinkertaista. Mainostajat maksavat sitten mainosten näyttämisestä julkaisijan sivuilla mainostenvälittäjälle, joka taasen maksaa summan julkaisijalle otettuaan ensin omat provisionsa maksusta. Vasemmalla näet esimerkin Google AdSense - järjestelmän toimittamasta mainoselementistä, jossa pitäisi näkyä tämän sivuston sisältöön liittyviä mainoksia.

Mainoksien näyttämisestä maksetaan yleensä joko mainoksen klikkausten tai mainosten näyttökertojen mukaan. Lisäksi esimerkiksi TradeDoublerissa maksetaan myös erilaisista myynneistä, rekisteröinneistä jne. Eli jos kävijä ostaa sivuillasi näkyvän mainoslinkin kautta mainostajan yrityksestä jonkun tuotteen, saat tästä jonkin suuruisen provision. Klikkaus- ja näyttökertakohtainen hinnoittelu on kuitenkin yleisin. Mainoslinkkiä jatkuvasti klikkailemalla ei rahaa kerry, koska klikkauksia rekisteröidään yleensä vain yksi per kävijä.

Mainosten sijoittelu

Lämpökartta mainosten parhaista sijoitteluista

Lämpökartta mainosten parhaista sijoitteluista.

Mainosten sijoittelussa kannattaa järkeillä. Parhaaseen lopputulokseen (=parhaaseen tuottoon) ei yleensä päästä vain läiskimällä mainoksia sinne tänne vaan mainosten sijainnit kannattaa miettiä tarkkaan. Mitä kiinnostavammaksi kävijä kokee mainoksen, sitä todennäköisesti hän mainosta klikkaa. Jos kävijän huomio ei kiinnity mainokseen, hän tuskin sitä klikkaa. Myöskin, jos kävijä kokee mainoksen hyvin häiritseväksi, saattaa hän sivuuttaa mainoksen kokonaan.

Oikealla näet ns. lämpökartan mainosten parhaista sijainneista nettisivulla. Kuvan pohjana on käytetty Googlen julkaisemaa lämpökarttaa. Edellä mainitusta sivusta löytyy myös tarkempaa tietoa Googlen suosituksista siitä, mihin kohtaan sivua heidän mainoksensa kannattaa sijoittaa. Lämpökartassa värit muuttuvat vaaleasta tummaan oranssiin. Vaalea väri tarkoittaa, että mainoksen sijoittaminen kyseiseen kohtaa ei ole järkevää. Vaaleassa kohdassa olevaa mainosta tuskin kovin moni klikkaa. Oranssit kohdat sivua taas ovat tuottavampia kohtia. Niihin kohtiin sivua kannattaakin jo mainos sijoittaa. Klikkauksia tulee luultavasti huomattavasti enemmän oransseissa kohdissa kuin vaaleammissa. Kaikista tuottoisin paikka mainoksella lämpökartan perusteella olisi juuri tekstisisällön alussa.

Mainosten paras sijainti riippuu kuitenkin paljon itse sivustosta. Jos sivuston sivut on kirjoitettu artikkeli-muotoon, paras sijainti mainokselle ei välttämättä ole ylhäällä vaan ehkä artikkelin loppu. Kun kävijä on lukenut artikkelin, hän saattaa miettiä: "Mistä löytäisin lisätietoa aiheesta". Jos artikkelin alla on linkki, joka käsittelee samaa aihetta, on hyvin todennäköistä, että kävijä linkkiä klikkaa.

Sivua ei kuitenkaan kannata tunkea liian täyteen mainoksia. Liika mainosten määrä ärsyttää ihmisiä, jolloin he eivät välttämättä kiinnitä huomiota yhteenkään mainokseen. Etenkin räikeitä värejä käyttäviä vilkkuvia mainoksia kannattaa välttää. Sivuston kyllästäminen mainoksilla tekee siitä myös yleensä sekavamman näköisen. Sivuja ei kuitenkaan kannata pitää tyhjän panttinakaan. Mainosten sijoitteleminen sopivassa suhteessa sopiviin paikkoihin antaa parhaan tuoton. Optimointivihjeitä Googlen AdSense -mainosten sijoitteluun löytyy suomeksi Googlen omasta tukikeskuksesta.

Google AdSense

Google AdSense logo

Google AdSense on hakukoneestaan tunnetun Googlen luoma ja ylläpitämä hakukonepohjaisiin tekniikoihin perustuva ohjelma, jonka avulla niin pienillä kuin suurilla www-sivustolla voi näyttää helposti ja nopeasti asiallisia ja näyttäviä mainoksia sekä ansaita samalla rahaa. Ohjelma on täysin ilmainen ja suomenkielinen.

Googlen mainokset eroavat tavallisista mainoksista siten, että ne ovat kohdennettuja mainoksia - eli kävijälle näytetyt mainokset liittyvät siihen, mitä kävijät etsivät sivustoltasi. Se, miten Google osaa näyttää kohdennettuja mainoksia, on Googlen oma salaisuus eikä se ole tämän artikkelin kannalta oleellista.

Eli esimerkiksi, jos joku hakee Googlen hakukoneella sivuja hakusanalla "auton varaosat" ja tulee hakukoneen näyttämän linkin kautta sivuillesi, näytetään hänelle mainoksia autojen varaosista. AdSense myös selvittää, millaista sisältöä sivuillasi on. Jos sivusi sisältö käsittelee esimerkiksi pelikonsoleita ja tietokoneita, näytetään kävijälle mainoksia liittyen pelikonsoleihin ja tietokoneisiin. Koska mainokset liittyvät siihen, mitä käyttäjät etsivät sivustoltasi, mainoksista voi olla jopa hyötyä kävijälle, jos hän niiden kautta löytää etsimänsä. Mainokset näytetään sillä kielellä, jolla nettisivu on kirjoitettu. Eli suomalaisilla sivustoilla näytetään yleensä suomalaisia mainoksia. Mainosten ulkoasua voi myös mukauttaa itse sivuston mukaiseksi.

AdSense on tullut nykyään erittäin suosituksi tavaksi hankkia lisätuloja omilla www-sivuilla, koska Googlen jakamat tekstipohjaiset mainokset koetaan vähemmän häiritseviksi kuin perinteiset isot ja vilkkuvat bannerit. Mainosten kohdistaminen sisällön, etsintäkohteen ja sitä kautta myös käyttäjän mieltymysten mukaan ei myöskään herätä niin suurta vastustusta kuin perinteinen kohdentamaton mainostaminen.

AdSensessä maksetaan mainoksista joko mainosten napsautuksista tai näyttökertakohtaisesti. Mitään selkeää hinnastoa Google ei sivuillaan kerro. Maksut klikkauksista vaihtelevat yleensä jossain 1 sentin ja 1 euron välillä. Kuten Googlekin sivuillaan ilmoittaa: "Vaikka emme ilmoita tuoton jako-osuutta tarkasti, tavoitteemme on, että julkaisijat ansaitsisivat paljon enemmän kuin muissa mainosverkostoissa". Itse voin ainakin sen sanoa, että AdSensen mainoksilla tienaa enemmän kuin TradeDoublerin mainoksilla ja lisäksi AdSensen mainokset ovat helppohoitoisempia.

Erilaisia mainosmuotoja AdSensessä ovat normaalit teksti-, kuva- ja videomainokset. Mainoskokoja on useita erilaisia: tavallisia pysty- ja vaakabannereita ja neliönmallisia mainoksia yms. Lisäksi on linkkiyksiköitä, joissa näytetään kokoelma sivun sisältöön liittyviä linkkejä. Linkkiä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa on laajempi linkkilista sivun aiheeseen liittyviä mainoslinkkejä. Et voi aivan täsmällisesti itse määrätä, minkä mainostajan mainoksia sivuillasi näytetään. Tämä ei ole kuitenkaan ongelma, koska AdSense pyrkii aina näyttämään kävijää parhaiten kiinnostavia mainoksia.

Edellä mainitut mainokset kuuluvat AdSensen ns. AdSense for content -ohjelmaan. Näiden lisäksi yhtenä mainosmuotona on vielä ns. viittaukset ja AdSense for Search -ohjelma. Viittaukset ovat pieniä kuvamainoksia. Tällä hetkellä suosituimpia viittausmainoksia ovat Firefox-, AdWords- ja AdSense-viittaukset. AdSense for search -palvelulla taas voit lisätä sivullesi Googlen hakukentän ja kävijät voivat näin etsiä sisältöä sivustoltasi Googlen mainiolla hakukoneella. Hakutulossivulla näytetään kävijälle mainoksia liittyen siihen, mitä hän haki.

Google hallinnoi ja huolehtii mainosten jaosta, hoitaa tapahtumien tilastoinnin, laskuttaa mainostajia ja maksaa julkaisijoille osan mainosten tuotoista. AdSensen mainosten sijoittaminen sivuille on tehty todella yksinkertaiseksi. Kun olet rekisteröitynyt AdSenseen, valitset vain haluamasi mainosmuodon ja kopioit Googlen antaman pienen koodinpätkän sivuillesi haluamaasi kohtaan. AdSense huolehtii nyt lopusta. Mainosten ylläpitäminen on todella helppoa. Kun olet kerran koodin sivullesi laittanut, ei siihen enää tarvitse koskea. Mainoksien tuotoista saa näkyviin monipuolisia tilastoja.

Verrattuna esimerkiksi TradeDoublerin mainoksiin, AdSensen mainosten ylläpito on huomattavasti helpompaa. TradeDoublerissa joutuu aina lähettämään erikseen hakemuksen jokaiselle mainostajalle ja kopioimaan aina erikseen mainoskoodin jokaista mainostajaa varten. Lisäksi, jos mainostaja lopettaa toimintansa TradeDoublerissa, on mainoslinkki vanhentunut etkä saa enää sitä kautta tuloja. AdSensessä taas liität sivuillesi vain yhden mainoskoodin ja AdSense huolehtii siitä, että sivuillasi näytetään erilaisia mainoksia, jotka ovat kävijänkin mielestä varmasti mielenkiintoisempia kuin TradeDoublerin mainokset.

Aluksi saattaa kestää päivä tai pari ennen, kun Googlen mainokset näkyvät kunnolla sivuillasi. Tämä johtuu siitä, että AdSensen hakurobotti ei ole kerennyt indeksoimaan sivujasi ja ei siten tiedä vielä, mitä sisältöä sivuillasi on eikä näin ollen osaa vielä näyttää kohdennettuja mainoksia. AdSensen mainokset kehittyvät ajan myötä. Ei kannata odottaa heti aivan parhaita mainostuloja, mutta jo parin viikon sisällä pitäisi mainostuloja kertyä enemmän kuin perinteisillä mainospalveluilla. Aluksi sivuilla näytetään ns. julkispalvelumainoksia, joista julkaisija ei saa rahaa, mutta kun AdSensen hakurobotti on vieraillut sivuillasi, alkaa kassa kilisemään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista :)

Suomalaiset julkaisijat saavat mainoksista ansaitsemansa rahat nykyään suoraan omalle pankkitilille - helppoa ja nopeaa. Aikaisemmin ainoana maksuvaihtoehtona oli ulkomaanshekki, jonka lunastamisesta suomalaisessa pankissa peritään röyhkeän suuruisia palvelumaksuja (omassa pankissani 10 euroa per shekki!). Eli kannattaa valita maksuvaihtoehdoksi tilisiirto, josta ei kerry mitään ylimääräisiä kuluja ja rahojen toimituskin on huomattavasti nopeampaa. Google kutsuu tätä tilisiirtomaksua nimellä Elektroninen varojen siirto (EFT).

Google käyttää hinnastonsa valuuttana Yhdysvaltain dollareita. Yksi dollari on noin 0,8 euroa (ajantasaiset kurssit ja valuuttalaskin löytyy mm. RatesFX -sivulta). Google suorittaa maksun, kun mainostuloja on ansaittu 100 dollarin edestä (eli noin 80 euroa). Paljon lisätietoa Googlen AdSensestä löytyy AdSensen mainiosta tukikeskuksesta, joka on saatavilla myös suomenkielisenä. Liity siis AdSenseen ja valjasta sivustosi tuottamaan rahaa.

TradeDoubler

TradeDoubler logo

TradeDoubler on kansainvälinen yritys, joka välittää mainoksia www-sivuille. TradeDoubler toimii myös Suomessa ja sen palvelu on kokonaan suomenkielistä. TradeDoublerin kautta myös yksityisen kotisivun tekijän on helppo ansaita rahaa.

TradeDoubler eroaa Googlen AdSensestä siinä, että sen mainokset ovat tavallisia kohdentamattomia mainoksia. Eli sinun pitää itse valita TradeDoublerista kiinnostavimmat mainokset ja lisätä ne sivuillesi. Kävijälle näytetään aina sama mainos riippumatta siitä, mitä hän etsii. TradeDoublerinkin avulla saa toki ansaittua rahaa mainostamalla, mutta ei ehkä niin paljon kuin AdSensellä.

Kun olet rekisteröitynyt ja kirjautunut sisään TradeDoublerin palveluun, täytyy sinun valita "kumppanisi". Kumppanilla tarkoitetaan niitä mainostajia, joiden mainoksia haluat näyttää sivuillasi. Valitset siis vain kotisivuillesi sopivia mainostajia, joita on useita kymmeniä (esim. Keltainen Pörssi, Vertaa.fi, SmartIT tai InkClub jne...). Ennen kun sinut hyväksytään mainostajan kumppaniksi, tarkastavat he pikaisesti sopivatko sivusi heidän mainoksiensa paikaksi. Jos sivusi hyväksytään (lähes kaikki sivut yleensä hyväksytään), voit sijoittaa sivuillesi kyseisen yrityksen mainosbannerin tai tekstilinkin, jonka valitset TradeDoublerin sivuilta.

Kun banneri tai muu linkki mainostajan sivuille on oikeaoppisesti laitettu sivuillesi, ansaitset rahaa aina, kun joku klikkaa linkkiäsi ja siirtyy mainostajan www-sivulle (kaikki mainostajat eivät maksa vain pelkästä klikkailusta). Yhdestä klikkauksesta maksetaan yleensä n. 0,02 € - 0,1 € (vain yksi klikkaus kävijää kohden rekisteröidään eli linkkiä loputtomasti klikkailemalla ei tili kasva). Myös muun kaltaisia maksutapoja on. Jotkut mainostajat maksavat siitä, jos joku tulee kotisivusi linkin kautta mainostajan sivulle ja rekisteröityy heidän palveluunsa tai ostaa jonkun tuotteen/palvelun kyseiseltä yritykseltä. Tällöin sinulle maksettava summa on tietenkin isompi kuin pelkästä kävijästä maksettava summa.

Voit vapaasti alkaa kokeilla rahan ansaitsemista kotisivuillasi aivan ilmaiseksi. Maksut suoritetaan suoraa pankkitilillesi, joten maksun saaminen on helppoa. Jotta maksun suorittaminen sinulle onnistuisi, täytyy sinun antaa tilinumerosi, pankkisi nimi ja henkilötunnuksesi TradeDoublerille. Tilinumerosi ja henkilötunnuksesi voit antaa vasta, kun olet ansainnut mielestäsi tarpeeksi rahaa. Voit siis kokeilla palvelua vaikka muutaman kuukauden ja sitten vasta annat tilinumerosi TradeDoublerille ja he suorittavat maksun tilillesi, kun olet ansainnut tarpeeksi rahaa.

MVnetissä näytettiin aikoinaan TradeDoublerin toimittamia mainoksia usean vuoden ajan ja rahaa kertyi useita satoja euroja. Palvelu toimikin hienosti. Nykyään MVnetissä näytetään kuitenkin Google AdSensen toimittamia mainoksia, koska niissä on ainakin MVnetissä parempi tuotto ja ne ovat huomattavasti helppohoitoisempia.

Muista verotus

Kuten tavalliset palkkatulot, myös mainoksia näyttämällä ansaitut tulot ovat veronalaista tuloa. Mainostenvälittäjät (kuten Google tai TradeDoubler) eivät yleensä suorita ennakonpidätystä maksetuista mainostuloista, vaan mainostulot maksetaan julkaisijalle sellaisenaan. Näin ollen ansaituista mainostuloista ei ole maksettu veroja eikä verottaja yleensä ole suoraan tietoinen näistä mainostuloista. Ansaitut mainostulot pitääkin siksi ilmoittaa verottajalle veroilmoitusta täytettäessä. Tulojen ilmoittamatta jättämisestä voi seurata veronkorotus (eli kertaluontoinen lisämaksu vuoden veromaksuihin). Veronkorotus vaihtelee alkaen 70 eurosta ja jatkuu aina useisiin tuhansiin euroihin asti, riippuen ilmoittamatta jätettyjen tulojen määrästä. Veronkorotuksen lisäksi maksettavaksi tulevat tietysti ilmoittamatta jätettyjen tulojen verot. Lisäksi tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta voi tulla enemmänkin maksettavaa. Verohallinnon sivuilla kerrotaan vähäisten tulojen (korkeintaan 5000 €) ilmoittamatta jättämisestä seuraavaa:

Jos luonnollinen henkilö on jättänyt ilmoittamatta palkkaa tai palkkiota tai muuta ansio- tai pääomatuloa korkeintaan 5000 €, hänellä on mahdollisuus korjata veroilmoituksen puutteellisuus ilman veronkorotusseuraamusta. Tulolla käsitetään tässä yhteydessä bruttotuloa. Jos puutetta ei veroviraston kirjallisen kehotuksenkaan jälkeen korjata, määrätään 70 € veronkorotus.

Lomake nro 15

Verohallinnon lomake numero 15 "Taiteilijan ja freelancerin tulot" vuodelta 2006.

Yksityisenä henkilönä toimivan mainostulot ilmoitetaan verottajalle siis esitäytetyn veroilmoituksen avulla, jonka verottaja toimittaa postitse. Esitäytetyn veroilmoituksen täyttämisen lisäksi tulot ja menot on eriteltävä erillisellä liitteellä. Itse olen käyttänyt tähän Verohallinnon verkkosivuilta saatavaa lomaketta numero 15 "Taiteilijan ja freelancerin tulot", jota verotoimistosta suositeltiin. Kyseiseen lomakkeeseen ilmoitetaan taustatiedot, ansaitut tulot sekä kulut ja poistot. Tuloista vähennetään niihin kohdistuvat kulut ja tämä erotus siirretään esitäytetyn veroilmoituksen kohtaan "Muut ansiotulot" (erotuksesta voi tulla myös negatiivinen tulos, mikäli kuluja on ollut enemmän kuin tuloja). Lomakkeessa on melko hyvät täyttöohjeet, joita kannattaa seurata. Lisäksi lomakkeen liitteenä kannattaa toimittaa erittely tuloista (tulojen määrä, laatu ja maksaja) sekä menoista (menojen määrä ja laatu). Tämä liite voi olla vapaamuotoinen, esim. tulot ja menot listattuna taulukkolaskentaohjelmassa.

Kuluihin voi laittaa esim. seuraavia vähennyksiä, mikäli näihin on rahaa käytetty. Osasta näistä löytyy lisätietoa Verohallinnon verkkosivuilta:

  • Työhuonevähennys (alk. 170 €)
  • Ammattikirjallisuus (vähennettävissä kokonaisuudessaan, esim. HTML-oppaat tms.)
  • Poistot tietokoneesta (poistetaan yleensä 4 vuodessa 25 % vuotuisin menojäännöspoistoin)
  • Laajakaistamaksut (esim. kolmasosa vuosimaksusta)
  • Web-hotellimaksut (kokonaisuudessaan)

Lisäksi vähennyksiin voi yrittää laittaa mm. CD/DVD-levyjä ja yleensäkin kaikki tavara, joita on käytetty tulojen hankintaan. Aivan älyttömiä vähennyksiä ei kannata laittaa (tyyliin kaikki ruokakulut vähennyksiin tms.). Perusteettomista verovähennysvaatimuksistakin kun voi seurata veronkorotus. Kaikkiin vähennyksiin kannattaakin liitää hyvä perustelut.

Jos ei vuoden aikana ansaitse juurikaan mitään (esim. opiskelija), ei mainostuloja kannata ilmoittaa verottajalle, mikäli verottoman tulon määrä ei ylity. Tai en ainakaan itse näe tähän mitään syytä, miksi tuloista pitäisi ilmoittaa, jos tietää, että niistä ei kuitenkaan mene veroja. Tällaisten veroilmoitusten käsittelemiseen käytetään tällöin vain turhaan veroviraston resursseja. Mutta esim. parin kuukaudenkin kesätöistä kertyy yleensä rahaa sen verran, että verottoman tulon raja ylittyy. Tällöin mainostulot pitäisi ilmoittaa verottajalle. Mikäli mainostuloja kertyy huomattavasti (yli 8500 euroa vuodessa), pitää ottaa huomioon myös arvonlisäveron maksaminen (ALV). Arvonlisäverosta löytyy lisää tietoa verohallituksen julkaisusta "Arvonlisäverottoman vähäisen toiminnan raja 8500 euroa" (PDF).

Tosin, jos ei ala mainostuloilla haalimaan omaisuuksia (useita tuhansia euroja vuodessa) tai käy paikallisessa verotoimistossa heiluttelemassa setelitukkua virkailijoiden nenän edessä, tulojen lähde tuskin selviää verottajalle. Vähäisten mainostulojen ilmoittamatta jättämisestä seuraavat rangaistukset ovat myös melko pienet. Alle 5000 euron tulojen ilmoittamatta jättämisestä seuraa maksimissaan 70 euron veronkorotus (tosin tapauksen tahallisuus/törkeys voi vaikuttaa asiaan). Siinä mielessä vähäisten mainostulojen ilmoittamatta jättäminen on kuitenkin melko pieni riski.

Periaatteessa tulojen ilmoittamatta jättämisestä voidaan kuitenkin tuomita myös rikokseen veropetoksesta, mutta pienissä summissa tällaiseen tuskin lähdetään. Kannattaa kuitenkin muistaa, mikä on loppujen lopuksi verotuksen tarkoitus. Vaikka verojen maksu saattaakin kirpaista, on hyvä muistaa, että verojen avulla kustannetaan suomalaisen yhteiskunnan toiminta. Itse kukin on näistä verotuloista nauttinut esim. koulutuksen ja terveyspalveluiden muodossa. Että kannattaa miettiä pariin kertaan, jos päättää jättää tulot ilmoittamatta.

Seuraava sivu (Lisää kävijöitä sivuille) >> << Edellinen sivu (Kotisivut nettiin)

Sivun kommentit