MVnet logo

Blogi » Kokemuksia Futuronin web-hotellista

  • Julkaistu 29. Lokakuuta 2006
  • Kirjoittanut: Mikko Vestola
  • 28 kommenttia

Futuron logo
Kirjoitan nyt vielä loppukommenttini Futuron Internet web-hotellista. Ihan sitä varten, että jos joku on aikeissa hankkia web-hotellin Futuronilta ja kaipaa siitä kokemuksia niin kannattaa lukea tämä läpi. Joissain keskustelupalstoilla näkee paljon kehuja Futuronista: luotettava, paras hinta-laatu-suhde jne. En tiedä, ovatko nämä Futuronia kehuneet ihmiset vain olleen onnekkaita siinä, että palvelu on heillä toiminut hyvin vai onko web-hotelli ollut heillä edes kovin paljoa käytössä. Web-hotellin laadusta kun ei voi mielestäni sanoa juuri mitään, jos käyttää sitä vain johonkin harrastesivustoon, jossa itse vierailee suunnilleen parin viikon välein.

Itselleni jäi vähän negatiivinen kuva Futuronista. MVnet oli siis Futuronin palvelimella vajaat 4 kuukautta, jonka jälkeen vaihdoimme pois Futuronista Sigmaticiin kesken laskutuskauden (lue: MVnetin palveluntarjoaja vaihtuu - Hyvästi Futuron). Pääsyynä siirtoon olivat toistuvat katkokset, joista viimeisin oli 10 tuntia pitkä ja löi lopullisen niitin arkkuun.

En väitä, että Futuron olisi huono valinta halvaksi web-hotelliksi. Parempi sekin on kuin mainoskyllästetyt ilmasta kotisivutilaa tarjoavat palvelut. Eikä Futuron myöskään ole sen huonompi kuin muutkaan halpoja web-hotelleja tarjoavat suomalaiset yritykset. Laadukkaiden ja luotettavien web-hotellien joukkoon en vain Futuronia rankkaisi.

Kaikki kommenttini pohjautuvat tässä siis omiin kokemuksiini. Jollain muulla Futuron voi oikeasti toimia ihan hyvin. Mutta entäpä jos omalle kohdallesi sattuu yhtä paljon katkoksia kuin minulla? Jos kyseessä on yrityksen sivu, jonka toiminta riippuu paljon nettisivuista, ei paljoa naurata. Tiedän kyllä, että halvalla harvoin saa hyvää, mutta Futuronin kohdalla odotukseni olivat hieman korkeammalla muiden käyttäjien kommenttien perusteella ja sen perusteella, mitä Futuronin sivuilla lupaillaan.

Futuronin hyvät ja huonot puolet

Hyvää:
+ Nopea asiakaspalvelu varauksin (omiin viesteihini on vastattu nopeasti, mutta jotkut ovat valittaneet, että viesteihin on vastattu vasta muutaman uudelleenlähetyksen jälkeen)
+ Palvelun aktivointi oli ripeää
+ Silloin kun katkoksia ei ollut, sivut latautuivat suht nopeasti

Huonoa:
- Liikaa katkoksia ja tahmailua palvelussa
- Sähköpostin kulussa ongelmia
- Asiakaspalvelu voisi olla hieman ystävällisempää
- Tiedottaminen katkoksista ja ongelmista amatöörimäistä.
- Luvataan paljon sellaista, jota palvelu ei todellisuudessa ole (luotettava, uptime 99,99 %)

(Lue myös seuraava sivu)

Sivut: 1·